27 oktober 2013

Fotoclubleden zelf op de foto

In gezondheidscentrum Croonstadt is tot half december een expositie van fotoworkshop de Ronde Venen te zien waarbij de clubleden zowel achter als voor het fototoestel hebben gestaan.
Met regelmaat is te zien dat iemand, met gestrekte arm, zichzelf voor een bezienswaardigheid fotografeert. Dit is een zelfportret waarbij de nadruk op “waar ben ik” ligt. Bij de expositie van de fotoclub ligt de nadruk van het zelfportret op “wie ben ik” of “hoe laat ik mijzelf op een creatieve manier zien”. Dit is niet direct een makkelijke opgave aangezien je technische- en zelfkennis nodig hebt. Het goed uitkaderen van jezelf vraagt om meerdere foto’s of hulp van spiegels, bewerkingsprogramma’s e.d. De zelfkennis kan variëren van weten wat je favoriete bezigheden zijn tot weten hoe je persoonlijk “in elkaar steekt”. Zodoende zijn sommige geëxposeerde foto’s technische hoogstandjes en andere geëxposeerde foto’s spiegels van de ziel.
Voor meer foto’s en informatie www.fotoworkshopdrv.nl